Tuesday, January 15, 2013

Perasaan bercampur baur


Hari ini, Selasa, lagi 7 hari lagi untuk aku tempuh benda yang tidak penah aku duga dalam hidup aku. Jalan hanya ada 1 sahaja, jalan itu penuh dengan duri-duri tajam, kaca, bisa dan macam-macam benda yang berbahaya. Di penghujung jalan ada satu permata yang bersinar. Permata itu sinar kian bersinar, dan perlu di gilap lagi dan lagi agar ia terus bersinar. Tapi  sinar itu oerlu ada cahaya untuk di sinari.




Gilllllllaaaaaaaaa..pe yang aku tulis ni...tak penah jadi camni..otak aku berpusing ligat...memikirkan hal yang akan aku lalui minggu depan..pe yang aku nak cakapkan nanti..pe yang aku berlaku nanti..sape aku ni? kat mana aku berpijak sekarang ni//ni bumi yang nyata or mimpi semua ni ke? apa yang aku akan aku hadapi ni adalah satu ujian yang amat berat bagi yang lemah macam aku ni..tapi selemah mana pun aku, aku perlu tabahkan diri aku, aku perlukan ceriakan diri aku, agar orang disekeliling aku turut ceria bersama..kita hidup bermasyakat. Masalah yang ada, jangan di heboh-hebohkan..ceria yang ada pada diri kita, perlu kita kongsi-kongsikan..

Penat aku, bukan pada fizikal saja tapi minda aku terlalu penat. Aku perlu ambik cuti aku nak rest..bercuti di tempat yang sejuk...ada air terjun..boleh mancing ikan..wat unggul api tepi sungai..bermalam..haaaaaaaaaaaaa, bestnyaaaaaaaaaa...


No comments: