Thursday, January 17, 2013

Ending

Pagi ni...aku bangun dengan lemah, semangat aku kian luntur. akan tetapi aku gagahkan diri aku demi mencari rezeki dan amanah yang diberikan. Di tempat kerja.aku berkerja seperti biasa, aku tidak libatkan masalah aku dengan kerja. Cuma kadang-kadang hati aku menjadi sangat sensitif. dan aku cuba control perasaan itu di tempat kerja. Cuma balik dari kerja tadi, aku Hafis hingga makan di tempat biasa, Masa tengok tv, kedai tu seperti biasa akan tayang tv3, kul 7 lak ada cerita Hingga Hujung Nyawa. Cerita agak sedih juga, Seorang suami sukar untuk maafkan isterinya atas sebab isteri pernah terlanjur dengan kekasih lama dan kekasih lama selalu ingatkan isterinya itu. Tapi last sekali, suami itu dapat maafkan isterinya..Aku duk fikirkan. nape isteri aku terlalu susah untuk maafkan aku, sedang kesalahan aku buat tidak seberat mana pun. Masa tengok tv tu, aku tahankan diri supaya tidak mengalir air mata di dalam kedai makan tu.Masuk je dalam kereta, air mata aku mengalir laju tanpa pedulikan Hafis di sebelah. Hafis tenangkan diri aku. Balik rumah, aku rest dan call D, menangis sekali aku tapi D tanya aku nape aku nangis. aku xleh jawap. tapi aku tau D sudah faham dan tau sebab apa aku menangis. Aku menangis memikirkan hal isteri aku. tertanya-tanya diri aku seorang diri. sape yang bawa isteriku ke mahkamah untuk tindakan kes ni selanjutnya sedangkan mentua aku sendiri tak tahu akan hal ni. Sabtu ni, trip aku balik kampung untuk selesaikan  Aku berjalan sendirian Mengutip dosa-dosa silam, aku meniti perjalanan yang jauh dengan penuh air mata di pipi. menghitung hari perbiacaraan. Biarkan aku sendirian, walau tiada arah tuju aku temui, hanya Yang Maha Esa tempat aku mengadu. 
D banyak tolong aku. Aku bertuah dapat kenal dengan D. Dia banyak memberi aku semangat untuk aku. Cahaya itu ingin aku capai dengan tangan, mampukah aku capai cahaya itu. Aku sedar dalam perjalanan untuk capai cahaya itu, penuh dengan dugaan dan duri yang bakal aku tempuhi. Tetapi jika aku ambik keputusan untuk mencapai cahaya itu, aku terus hidup dalam keadaan kegelapan. Berapa lama harus boleh bertahan hidup dalam kegelapan sebegini? Aku mesti mencapai cahaya itu. Nekad hatiku. 




Doakan aku supaya dapat capai cahaya itu

 dengan tenang agar cahaya itu tidak terpadam.

No comments: