Tuesday, October 30, 2012

kELatE - taNjuNG MaLiM - Sri maNjuNG.

Assalam mulakan bicara..mata mahu tido sudah bah..bak kata orang Sabah..hehe. Badan aku penat dan lengguh sana sini..Aku baru sampai dari kampung halaman..g ata bini di Tanjung Malim dulu tadi, dan patah balik ke sini..Hujan sekejap-kejap tadi..

Perjalanan aku dari kampung terus ke Tanjung Malim. Satu pejalanan yang boleh dikatakan membisu. Aku sendiri tak faham akan mood bini aku ni..Di tanya sepatah jawap macam tak nak jawap je..kadang-kadang langsung tak di jawapnya..tak sampai 10 soalan yang aku tanya dia dalam perjalanan 6 jam tadi.Diam membisu tanpa kata-kata jauh sekali  gurauan riuh di dalam kereta. Cuma aku ambik tangannya dan letak di atas paha aku, perkara ni perkara biasa yang aku buat jika aku drive bersamanya..Biarlah mulut dia terkunci rapat asalkan aku dapat ketenangan semasa memandu dengan adanya tangannya di paha aku..cewaaaaaaahhhh...hahhaa..

Masa berenti makan di R&R Tapah pun, membisu juga. apa harus aku lakukan..bersabar dan terus bersabar dengan sikap dingin sayang aku ni...Sesampai kami di Tanjung Malim, kami terus mencari Kedai repair phone.phone Kak Cik yang rosak skrin, K.Cik tak nak sudah phone tu, lalu bini aku ambik.

Sampai di rumah sewa bilik aku, aku mandi-mandi dan selepas tu bini aku mandi..lepas mandi kami tidur, dan lebih kurang jam 4.20 kami terjaga, masa terjaga tu aku nekad untuk buat bini aku kembali tersenyum. Aku gurau senda dengan dia. Ambik masa lama juga..syukur, alhamdulliah, bini aku kembali tersenyum, senyumannya amat berharga bagi aku..

Selepas tu aku g mandi dan kami siap-siap nak kuar g ambik phone, lepas tu g makan...masa makan tu aku tengok bini aku kembali ceria dan petah bercakap seperti dulu. dalam hati aku masa tu, kan best kalau masa balik dan datang dari kampung petah bercakap macam ni...ermmmmmm..tak mengapa sayang..aku faham ..
Selepas makan, kami g beli keperluan dia. dan aku hantar dia..Pukul 6 aku gerak dari Tanjung Malim ke Sri Manjung...

Perjalanan aku mulanya agak laju...yeala..hari masih cerah dan cuaca elok...dah masuk pukul 7, hari semakin gelap, pergerakan aku semakin slow..dalam 7.15 aku sampai di Teluk Intan,mencari masjid dan aku bersolat..Sampai di sri Manjung lebih kurang jam 9.15 malam...Penat jugak ler..

Siap-siap mandi dan aku nak tidur sudah ni..mesej bini aku..

Selamat Malam ...I Love U sayang...Mmmmmmuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaahhhhhh:-*

No comments: