Saturday, October 27, 2012

Ketabahan ku diuji lagi part 2

Part 2..bersambung.

Sabtu, 27 Oktober 2012.

Pagi ni Amy mesej aku .dia bagitahu yang dia kecewa sangat dengan sikap aku. derita sangat. aku akui memang salah aku aibkan dia tanpa niat. aku ingat tu perkara biasa. tapi tidak bagi dia, maafkan abang sayang..tapi yang aku lagi risau dan keliru sekarang ni, dia minta aku lepaskan dia dengan cara baik...uhhhh
mana mungkin aku nak lepaskan dia ..sesekali pun aku tak akan lepaskan dia.aku buntu mencari jalan menyelesaian.. aku g jumpa abg lie, sepupu aku, minta pandangan dia. dia minta aku bersabar dan berdoa, dia bagitahu aku. yang Amy kena bawa berubat, sama ada jumpa dia atau mana-mana tempat. nak tengok sama ada Amy ni terkena sihir ataupun gangguan luar..macam mana aku nak jelaskan pada Amy hal ni, sedangkan aku dah dapat agak dah jawapan atau apa yang dia akan cakapkan pada aku jika aku ceritakan hal ini kepada dia..uhhhhhhhhhhhhhhh....jadi aku call abah, minta pandangan abah, abah cakap dia akan bincang dengan umi hal ni. petang tadi Amy mesej aku..dia cakap dah nekad dengan keputusan dia.sama ada aku lepaskan dia dengan cara baik atau dia tuntuk cerai di mahkamah..lagi pening aku..aku call Abang Lie, Abang Lie bagitahu aku bersabar, benda ni boleh di selesaikan, dan Amy cakap dalam tak sedar tu..

aku bagitahu amy..sayang...'jika abang aibkan sayang sekali lagi, tuntutlah cerai dengan abang..abang saggup buat apa saja asalkan hubungan kita ni tak dipisahkan...abang dah fikir masak-masak akan hal ni ..bagi abang peluang untuk tebus kesalahan abang.dan sayang cakap la pe yang abang harus wat dan perlu buat untuk tebus kesalahan abang balik asalkan kita tak dipisahkan'. Selepas aku mesej Amy yang ni, dia terus diamkan diri..sampai saat ini, selepas magrib dia masih diamkan diri...aku call dia di off phonenya...

Sekarang ni aku bagi dia masa dan ruang untuk fikir balik apa yang dia cakapkan tadi..
Ya Allah, bantulah kami.bantulah kami untuk pulihkan kembali hubungan tangga aku ni Ya Allah, aku lemah Ya Allah, Ampunkan dosa-dosa aku . aku telah banyak melakukan dosa kepadaMu Ya Allah..
Aku menyintai isteriku Ya Allah, Kau lembutkan hatinya Ya Allah..Mudah-mudahan kami dapat berbahagia kembali..


No comments: