Sunday, December 2, 2012

Ahad

Seperti Ahad sebelum ini, jika aku tidak ke Tangjung Malim untuk jumpa bini aku, kami sibuk dengan berSMS or bertelefon tapi sekarang 1 sms dan 1 call pun tidak aku. Dia diam membisu, aku menjadi bisu tanpa bicara.

Hari ni aku kerja..terpaska masuk kerja untuk siapkan bahagian aku ni..dah delay banyak hari dah. Client dah bising dah. Masalah manpower ni..Aku pening..tak tahu nak wat camne lagi..Bukan duit aku yang bayar gaji. Kalau aku bayar gaji untuk manpower dah lama aku ambil workers yang betul-betul hendak kerja..

Masalah tetap ada di mana-mana kita berada, sama ada masalah tu besar mahupun kecil, kita kena bijak mengawal masalah itu. Walau banyak sekali pun masalah tu, jangan sesekali kita campur semua masalah yang kita hadapi menjadi satu. Sebaliknya kita pecahkan masalah yang ada itu menjadi semakin kecil, kecil sekecilnya supaya senang untuk kita hapuskan masalah tersebut. Sebenarnya, dengan pengalaman yang bermasalah tu yang banyak mengajar kita erti hidup dan bersikap dengan lebih matang lagi. bak kata orang, masalah itu mendewasakan kita dari segi pemikiran, tindakan, tuturkata, bual bicara, ketelitian, persahabatan, pengurusan..ahhhhhhhhh..nak list satu-satu, rugi la..banyak ni...fikir la sendiri erkk....hahhahaa.

Sudah jam 10 lebih ni..nak tidur lambat lagi mengantuk. nak sms, bini diamkan diri. nak fb..boring sudah dengan fb..blogger la...lagi pun blog ni macam diari hidup aku..Tempat luahan hari aku yang ke 3...erkkkkk
kenapa yang ke 3.yang pertama aku luahkan pada Allah, kedua, bini aku tapi dia dah diamkan diri.tak mau berhubung dengan aku dah...tempat kedua jatuh kepada keluarga aku ler....yang ke 4 kawan-kawan aku..yang banyak bagi sokongan pada aku..thanks u all...

Apa nak dibuat ni erk...

Semalam, balik kerja.aku nak ke Tesco hajatnya, nak beli speaker..tapi dalam perjalanan ke Tesco, aku ternampak 1 kedai akuarium..aku pe lagi U turn ler..tak jadi ke Tesco. G usha kedai akuarium tu, last sekali lagi beli 1 akuarium yang agak cantik ler bagi aku..dan beberapa spesis ikan kecil yang cantik-cantik dan comel.


ok la. untuk sayang aku..

Abang cintakan sayang..seperti mana duhulu lagi..( bukan tajuk lagu)

I Love U sayang...Siti Amirah Tarmizi...

No comments: