Wednesday, December 5, 2012

Tiada Tajuk...

Assalam, hari aku nk coretkan sedikit kehidupan aku..

Minggu ni minggu kepenatan, agak sibuk dan banyak kerja untuk diselesaikan di site.

Isnin, dari awal pagi hingga petang.aku sibuk dengan test pipe..masuk air dalam pipe kt kapal..sana sini bocor. yang aku tidak tahan, aku di paksa still until 7 pm leh client..malam lak ada discussion dengan Project Manager lak. 6.20 aku bla ..xtahan nak tunggu.tak sampai 2 minit masuk kereta, hujan turun selebatnya..uhhhhh...syukur cepat balik..

Selasa pun sama, tapi balik awal cikit..jam 6.45. meeting jam 6.30 baru habis..

Rabu..hari ni..pagi macam biasa la..jam 4.aku call mentua aku. bertanyakan keadaan bini aku..rupanya bini aku pagi tadi gerak balik ke tg.Malim. keadaannya masih trauma lagi. doktor cakap rawatan masih diperlukan lagi..apa yang mentua aku nasihat, minta aku bersabar banyak2..dan aku perlula bersabar.

Keadaaan di site. masalah yang sama..dari dulu lagi. pasal manpower ..untuk kerja-kerja piping, paneling, hanya 3 orang sahaja..aku pening camne nk buat..piping yang paling banyak kerja. sekarang tengah preparing for flushing pipe chiller water. paling kurang 6 orang perlu ada. ni dengan aku skli terpaksa turun buat kerja-kerja tu..memang la aku ni bukan boss..aku hanya mngantur pekerja dan berurusan dengan client. tapi tu bukan cara aku wat kerja.aku suka turun sama dengan pekerja untuk siapkan kerja..biar penat tapi puas hati ..

untuk belom masuk lagi yang piping yang pending..STP, Hot n Fresh water pipe..ni kena wat pressure test.begitu juga dengan kt AFT Aux Engine Room...kena wat Pressure Test pipe juga..compartment ni lagi la susah n rumit...mahu ambik masa 3 minggu untuk siapkan compartment ni saja kalau camni la manpower..


ahhhhhhhhhh..aku dok tulis ni sume..korang bukan faham pe pun..aikkk..suka hati aku la,.,nk tulis pa pun..ni blog aku..hehhehehe..gurau je ler..

okay la....

assalam./.see u ..
I love u myWife..
miss U

No comments: