Saturday, December 22, 2012

Sampai bila aku boleh pertahankannya

Assalam dan selamat malam..agakmya aku sibuk untuk update blog ni. Blog ni tempat aku catitkan pe yang berlaku dan aku rasa untuk terus menulis tentang diri aku. Minggu ke 2, Bratt datang Lumut untuk audit project ni. Mencari apa silapnya akan project di sni. ahhhhhhhhhhhh takkan di blog aku pun nak bercerita pasal kerja kot..sikit-sikit sudah la kan bercerita pasal kije ni. okay

 Minggu lepas, aku pergi ke Tangjung Malim> aku tak bagitahu bini aku yang aku nak kesana, cuma sebelum gerak, aku mesej kakak aku, dan mentua aku..yea la..jadi apa-apa kat aku dalam perjalanan, at least diorang tau yang aku nk pergi tengok bini aku, bertanya kaba dan tengok sendiri dengan mata aku, sihat ka dia, camne keadaan dia sekarang ni. dah la mesej dia tak penah balas dan bertanya kaba akan aku sebagai suaminya, aku sampai di Tg.Malim lebih kurang 6.20 petang..aku tunggu di bawah. mencari kereta kawan-kawannya.tak ada...aku call,jangan harap dia nak jawap.kelas dia habis jam 6..lebih kurang 6 suku paling lewat dia sampai di rumah.aku tunggu sampai jam 7, lom sampai lagi..mungkin dia ke pasar malam agaknya ni..aku call mentua aku..mentua aku pun macam nak tak nak je tolong aku..okay fine..aku minta kakak aku..kak call pun dia tak jawap..lebih kurang jam 7 suku, kereta viva Yatt, kawan dia sampai, aku perhati dari jauh. dan kelihatan bini aku baru kuar dari kereta..aku terus mendapatkannya..dia agak terkejut dengan kehadiran aku. tengok je muka aku, dia cakap pe korang tak tahu...dia suruh aku balik..salam pe pun tak,pandang muka aku nak tak nak je.aku sampai penat-penat, dia suruh aku balik. ahhhhhhhhhhhh...
benggong aku dibuatnya..aku ajak dia g makan, dia cakap dah makan...aku minta dia temankan aku g makan..dia tak banyak cakap..aku yang bertanya akan hal nya..dia masih dengan sikap dinginnya pada aku..
aku tengok dia,,cincin kahwin, gelang kahwin, jam kahwin semua dah tak kelihatan .dia dah tak pakai sume tu.kosong...pasrah hati aku..aku bertanya kat dia,betul ke dia nak berpisah..dia jawap ya,,aku tak nk cakap pe dah..minggu ni dia balik kampung..tamat sudah semesta dia tahun ni..tinggal lagi 1 semesta je la,dan dapat la dia pe yang di cita-citanya segulung Master.

Lepas makan, aku terus balik, sebelum balik, aku pegang erat tangannya..salam dengannya..aku kucup dahimya..air mata aku tak berhenti mengalir dari awal pertemuan lagi. bukan aku tak tabah, tak aku terlalu sayangkan dia, aku terlalu sayangkan rumahtangga aku,

sayang tau tak..abang sangat sayangkan syg tapi kenapa sayang minta kita berpisah...andai sayang baca blog  abang ni..dan abang dah tak ada di dunia ni lagi..sayang jaga la diri sayang elok2..sayang carilah yang terbaik untuk diri sayang. berbahagialah dengan orang yang sayang pilih. andai jodoh dan umur kita masih panjang..
abang tak kan sia-sia peluang yang di bagi untuk bahagiakan sayang..


No comments: