Tuesday, October 23, 2012

uhhhh....ngatuknya.


ngatuk sungguh....penat kije arini...dari pagi sampai ke petang..aku dok wat kije piping sorang kt FWD Aux Engine Room...tempatnya...macam dok dalam sauna, berpeluh2..lebih2 lagi tengah hari dan jam 2-4 petang..masuk je tempat tu, peluh terus kuar membasahi baju dan seluar...ohh yea..hari ni bini aku g KL,
jumpa kawan baik nya..B dan kauselor. aku harapa sume nya baik-baik saja dan bertambah baik..Insyallah.
lepas solat zohor aku mesej dia, dia cakap, baru habis slot. n aku masuk kapal.lebih kurang jam 4 lebih, aku teringat kt dia, aku dari bawah kt Engine Room tu, terus naik ke atas, aku dok wat kije kt deck 3, aku naik ke deck 1..sebab deck 1 line clear..deck 3 langsung xde..ingatkan dia ada mesej yang dah nak balik, ermmmm xde,,
xpe la..aku call..dia cakap baru naik train..dengar dari suara dia, macam xbrapa okay je..xpela..aku faham dah..

then aku sambung wat kije aku kt deck 3..sekali lagi berpeluh2,dah panas, aku kena check piping yang tempat sempit lagi berhabuk..sabar je la kan..
kije mesti diteruskan..cayook..cayook...jam 5 suku aku kuar dan g solat asar..relax2 jap kt masjid, n aku balik nga Hafis, n terus g makan kt
tempat biasa..

Malam ni aku nak basuh baju, dah kemas2...esok aku ke Tanjung Malim .ambik bini aku..
untuk balik kampung...


Semoga perjalanan kami selamat sampai..

dan Selamat Hari Raya Korban..

No comments: