Saturday, January 26, 2013

La la la kerja

Assalam. malam tok aku maok kelaka Srawak dalam blog aku tok. Percutian aku rasa macam best jak. Sampey di rumah kakak aku lebih kurang jam 1 suku petang marik..lepas makan2..lepak jak di rumah. lebih kurang kul 5, kakak aku nok sulong ngajak di Sungei Petani. Jejalan di sia. layan jak. kul 6 kamek urang gerak duak buak kreta. smpay di SP ya, lebih kurang kul 7.45. Magrib di suro Petronas. gak ya, terus g SP, mula nya maok g shopping, tapi nagga sidak ya lelah dah ya travel jauh gilak tek, ubah plan .g makan ikar bakar di Jeti Merbok.tempat ya banyak kenangan aku dulok2. hahhaa..bergerek nga biak Sabah, kacak juak gerek ya. cney pergi nya kitek tok ahh..dulok ada nya call aku, masa ya nya di Singapore. Siap2 makan , kamek urang gerak balit kul 10 lebih..sampey di Grik lebih kurang kul 12 lebih. n tido..

Pagi tadik, nya mesej aku kul 4 lebih..mesej sampey subuh. hahaa..lom penah aku mesej seawal ya..nya bangun2 tido terus ingat aku n mesej aku. : ). Lepas subuh aku tertido sekejap, sedar masa ya mesej aku, madah maok gerak g kija. so aku bangun mandik, n srapan dengan family aku. pulut ikan masin. Lepas srapan, kamek orang pergi pasang lampu kreta kakak di kedey dekat rumah. Siap dekat kul 11. lepak2. makan makan tengah ari. Lepas solat jumaat, aku gerak. yang lain gerak juak. gerak balit kampung. Aku sampey di rumah tok jam 7 suku tek. Sampey di Manjung jam 5.30 tadik gik. Singgah di Tesco lok tadik, ngagak gerek aku dulok tadik..Madah lamak sik temu. aku embak kopok nok nya mintak riya. Lepas solat, aku tunggu nya..aku nunggu di food court. aku hairan, pa kenak lamak gilak sik sampey2 tok. kadi aku pergi carik nya di tanggak. tetiba nya ada di depan aku. terkejut aku..aku udah jadik serba salah. ya la ya, aku bising-bising dalam telepon tek nga ya. madah iboh molah gik kija ya..kija ya, sidak nya bukan tangga hari tok juak. apa2 jak la aku bising nga nya tek..hhuhuuhu. kamek urang makan sesama..gakya. embak nya pergi ambik kopok dalam kreta..

Malam tok, rilex2 lok..n bersih nyuci kreta aku lok..gakya, masuk bilik, maok tido..ngatuk dah pokk..badan agol..

ok la pok..slamat malam sidak blog semua..kelak aku update gik ..

p/s : rinduk kat sidak Kuching...


No comments: