Monday, October 15, 2012

Mudahnya Dicintai Isteri


..tu la tajuk buku yang aku beli di kedai buku sabtu lepas..Karangan Ustaz Yusri Abd. Karim. Dalam buku  yang buat aku tertarik dengan nasihat2, antaranya..."Orang Mukmin yang paling sempurna imannya adalah yang paling baik akhlaknya. Jadilah kamu yang terbaik, jadilah kamu yang terbaik akhlak untuk isterimu'..

Sabtu lepas aku macam biasa, aku pergi jumpa yang isetri aku yang tercinta di Tangjung Malim, aku check in awal, dalam puluk 3.30, lepas makan tengah hari,..aku lepak jap, dan aku tidur..bangun mandi2, n solat asar..lepas tu aku gerak g jumpa bini aku di rumahnya, belom jam 6.00 lagi aku dah sampai..tak sabar aku jumpa isteri aku ni..lebih kurang jam 6.15 bini aku balik dari kelas...lebih elok kalau isteri yang hulurkan tangan terlebih dahulu untuk bersalamkan...tapi tak mengapa, mungkin aku yang lalu cepat hulurkan tangan untuk bersalam sebelum sempat dia nk hulurkan..n dia cakap nk g naik solat dulu...tunggu punya tunggu, dia setengah jam lebih baru dia turun, tanpa minta maaf or apa2 gtau, aku bertanya, mandi ke..ahh mandi...mungkin dia tak sempat untuk minta maaf sebab buat aku mengunggu lama dalam kereta..tak mngapa..aku tak kisah pun...janji aku dapat jumpa dia dan tengok dia ceria...

malam kami lepak bilik.. esoknya lepas sarapan, kami tertido..aku tengok dia penat je...pukul 11, kami g Rawang..tengok wayang..tengok cerita Taken 2..best juga layan..lepas tengok cerita , g shopping2..n balik Tangjung Malim lebih kurang jam 5.00..5.30 kami sampai..dan terus g makan, then aku hantar dia balik...aku gerak balik jam 6.30..hujan lak, ni yang aku lemah ni..drive kereta dalam hujan tika malam pula tu...fail..aku berenti solat magrib di Masjid Sungkai..then aku gerak balik..lebih kurang jam 9.15 aku sampai rumah..
uhhhh..penatnya.....relax2 jap..aku tido...

penat oooo..pe2 pun aku happy nga my wife...I love u sayang....

No comments: