Saturday, October 20, 2012

Mata ngatuk, badan penat

.

.ahhh..lewat aku update hari ni, penat.aku terjaga awal..dapat mesej dari dia, agak kurang sopan mesejnya.aku sendiri tak tahu nape dia terlalu membenci aku sebegini rupa?..pe yang aku dapat hari ni,

- laki tak guna.
- tak boleh cayer.
- benggong.
- bodoh.
- tak bersekolah.
- tak matang.

aku hanya mengucap panjang dan tak tau pe nk dikatakan sebab benda-benda tu kuar dari isteriku sendiri. terkedu aku dibuatnya.
Hafis menasihati aku supaya banyak-banyak bersabar dengan kemarahan isteri aku.

aku sendiri ada egoan aku tersendiri, bukan aku tak nak melawan,bukan aku memdiamkan diri bererti aku yang salah 100%.
aku bagi dia ruang dan masa untuk dia berfikir. Selepas solat Jumaat tadi, aku menghantar mesej pada dia, aku bagitahu yang aku amat menyintainya, dia melengkap hidup aku,
dia memberi semangat kepada aku..masa tu juga la hujan turun dengan selebat-lebatnya..aku tertidur kepenatan di masjid.
pukul 3 aku sambung kerja di Fwd Auxilarry Engine Room..Pukul 5, aku g solat asar, lepas solat asar, hati aku menjadi sapu, tak tahu kenapa,
mungkin aku terkenangkan sikap isteri aku terhadap aku..aku bukan nak menyatakan dia ni bersikap buruk. Jauh sama sekali, bukan akan kesilapan aku
yang dulu dia masih boleh melupakan ia walau dia dah maafkan aku sebelum ni..aku memahami yang tu.apa-apa pun aku terima seadanya isteri aku tu.
baik buruk, terleboh terkurang..aku tetap sayangkan dia sebagai isteri aku.
terbalik yang hati aku tiba-tiba sapu tadi tu, dalam pada itu, air mata aku senang-senang mengalir laju membasahi pipi aku. aku naik ke tingkat atas masjid, di atas , aku menangis sepuas-puasnya..
lebih kurang jam 6.00..aaku g sambung buat kerja..stop jam 7.dan aku g solat magrib.lepas solat, aku rehat-rehat dulu. terlalu penat hari ni..otak dan badan aku .kedua-duanya
penat..

jam 8 aku balik .singgah makan n sembang-sembang dengan gen kerja..
jam 9 lebih kami balik..lepas solat isyak, aku g basuh baju..tunggu baju siap d basuh, aku tertidur didepan tv..penat.bangun jam 11.45..jemur baju dan nk tidur, tapi mata pula tak nak lelap..
so aku layan tv sekejap..dalam hati tertanya-tanya..pe la bini aku wat ni..dah makan ke?penat tak hari ni?teringin aku nak tanya dan tahu semua tu..dan aku tertanya lagi..adakah bini aku ingatkan aku juga??
ahhhhh..pening aku fikirkan hal ni..apa-apa pun, aku fikir positif..
dan doakan hanya yang terbaik untuk kami berdua..

dah hampir jam 2 pagi..bini aku dah tidur lom ni erk...
pe2..aku try tidur dulu..pejalan hidup aku dan dia masih panjang.
Moga dipanjangkan umur dan murah rezeki..amin....

untuk sayang...abang sentiasa merindui sayang...I LOVE U...Mmuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaahhhh... :-*

No comments: