Monday, July 16, 2012

Semakin hampir

Assalam dan selamat malam..dah lama aku tak update blog aku ni..ahhh baru seminggu je kan..
okay...minggu lepas, aku dah tak tau nk wat pe nga my tunang aku ni..amy..call xjawap..msg langsung xd balas...so aku ambik keputusan untuk balik kampung...balik la aku nga bus...dari Manjung ke Pasir Puteh pada 10 Julai..sampai kt rumah lebih kurang jam 4 pagi..siap sume, aku tido lebih kurang jam 4.40 pagi...ahhh..penat punya pasal, terlajak subuh aku..bangun pagi..mak saudara aku yang dk Kuatan ada kt rumah..bermalam..lepas borak sume...lepak2 makan..kak nor datang rumah, mintak tolong hantar dia kt airport..dia nk d KL..ada kursus,lepas hantar ke airport. Aku terus ke Rantau Panjang, aku masa otw kt RP, aku tersempak nga Cikgu skolah rendah aku, Sir Zainal, sekejap je borak nga dia..dia hendak ke meeting...

Sampai aku ke rumah amy lebih kurang jam 11.00..mulanya aku dan dia agak susah nak berborak.borak pun sikit sahaja..tambahan pula dengan aku yang kurang sihat dan tak cukup tidur..penat belum hilang lagi..huhuuu..aku kuar nga ummi, amy dan yana..yana adik amy 2nd..terus ke kB. kedai emas..pilih punya pilih, last terkenang nga 1 gelang ni..harga mulanya denkat 2K gak..then tangan amy kecik, so kena potong sikit gelang tu, jadi harganya terpotong juga la..hehee...under bajet lagi ler gelang tu...

lepas tu, kami ke Pakson KB, pilih hand beg pula..dekat sejam lebih..kayu aku tunggu diorang pilih hand beg tu..last2, aku lepak kat luar sorang..biar depa girls yang pilih barang2 tu sume..syukur..hand beg di pilih tak sampai 100ringgit..under bajet...memahami jugak myTunang aku..thanks sayang..aku kt luar ni dah lapar sangat dah ni..huuuhuhuu..lepas bayar, aku ajak g makan kt Nasi Ulam Cikgu..tempat ni best..


RESTORAN Nasi Ulam Kampung Kraftangan mungkin kelihatan sama seperti lain-lain kedai makan di Kota Bharu, tetapi sebenarnya ia mempunyai daya tarikan tersendiri. Menjamu selera di sini melengkapkan kunjungan anda ke negeri Cik Siti Wan Kembang. Di sinilah lokasi sesuai bagi mereka yang ingin menikmati hidangan sebenar selera orang Kelantan. Walaupun menunya ringkas tetapi ia mencabar selera sesiapa sahaja termasuk mereka yang pertama kali ke negeri ini.

Terletak di dalam Kompleks Kampung Kraftangan berdekatan Dataran Padang Merdeka letaknya rehal gergasi yang menjadi mercu tanda pelancongan di negeri ini, restoran tidak sukar dijejaki. Dikenali juga dengan nama Kedai Cikgu Nasi Ulam sempena nama pemiliknya Cikgu Hamid Idris 58, ia mula beroperasi di sini sejak tujuh tahun lalu. Sehingga kini ia kekal sebagai antara daya tarikan pengunjung ke Kompleks Kraftangan dan kawasan tumpuan sekitarnya.

promok lak aku ni..hahhahha...lepas tu hantar diorang balik...dalam pada itu, aku n amy semakin elok la...xtau la klu xelok lagi kan dah kuar sama2 kan...

Singgah kt Klinik Jo kt P.Mas, ingat kan boleh wat HIV Test kt sana..rupanya...huuuuu, xdapat..kena hospital krajaan gak...

ESOKNYA, aku g RP lagi..sampai sana lebih kurang jam 9.15..awal giler...ummi join sama...g klinik krajaan RP..tanya punya tanya, HIV Test hanya di buat pada hari Ahad sampai Rabu je...then kami ke Pasir Mas lak...sampai sana, di wat hari Ahad je..haaaaaaaahh damn....then kami ke Butik Pengatin..tengok pelamin, baju n bincang sume pasal majlis tu...gempak gempak gak la...kelas gtuuu. Lepas tu, kami ke RP, cari album untuk letak duit hantaran....cari2 punya cari...terjumpa ler..then g makan...lapar la pulak kan...

lepas habis sume, aku hantar ummi dan amy balik...lepak2 jap...aku minta diri untuk balik...kol 3.15 balik..sampai kt PP jam 4suku...singgah basuh kreta jap..huuuhhuuu...dekat kol 6 baru siap...damn aku rasa....xnk dah aku g kedai tu basuh kreta....

Sampai kt rumah, mak aku pula wat muka masam dia..macam marah kt aku je..yea la, aku dah balik lambat..then aku bagitahu yang gelang dah beli sume...hantaran dah beli, n gubahan sume wt kat sana..lagi la dia marahkan..hati mak mana yang tak trasa..maafkan yie mak..bukan niat yie nk lukakan hati majk..yie xnk myusahkan sape2 dalam hal ni,..yie ingat..selagi yie mampu wat sorang..yie akan wt sorang..xnak sape2 pun akan trasa susah dan membebankan....

Hari Jumaat...aku bawak anak2 buah aku g pasar jumaat yang terletak di kampung sebelah,,,hari ni, mak aku dah okay dah..mak aku sekejap je klu marah2 kt anak2nya..I Love U MOM...Esok family amy nak datang..malam tu aku kuar nga anak buah aku, Afnan, Alia dan mak aku ke pasar raya..Pantai Timur, beli kek untuk family amy..

SABTU..pagi macam biasa la aku lepak kt rumah..petang yang ditunggu-tunggu..family amy sampai tepat pada waktu yang di janjikan..2.30...sume datang...mak aku wat laksa penang..aku tau mak jarang wat laksa penang ni tapi untuk bakal menantu nya ni, mak try wat juga. amy masuk dapur tolong mak aku wt pe yang patut..lepas tu makan sume...syukur, sume dah siap makan..n abah mulakan berbicara pasal majlis...ayah pula kerja separuh hari tu untuk ni..Love u Dad..lebih kurang kol 3.30 amy balik bersama family nya..tak trasa masa yang berlalu..sungguh sekejap....pe2 pun thanks amy dan family kerana sudi datang ke rumah aku...Lepas tu aku bawa Afnan gunting rambut,..lebih kurang jam 4.30.sampai kat rumah, Kak Nor baru sampai dari KL..

Malam tu, sempat lagi aku layan bola nga ayah, adik2 aku, spupu, dan anak sppupu..sekejap je aku layan bola..siap2 nk ke stesen bus...bas jam 10.30...Faiz, anak buah aku hantar ke stesen bus...lepas dia tinggal aku sorang kt stesen bas...ahhhhhhhh..tunggu punya tunggu xmuncul2 lagi bas ni..aku dah la nak terkencing..kan aku g tandas kan..tiba2 bas datang..terlepas lak..serba salah aku..sorang2 lak tu..last2 tak tahan, aku nekad gak...pe nk jadi, jadi la..aku g gak tandas....huuuuuu...lepas dapat lepaskan hajad, lega rasanya...lebih kurang jam 11.00..bas sampai....naik bas....dok sekejap..lena...kol 4 terjaga...slow lak bas ni gerak...lebih kurang jam 6.20, aku call Adli, minta tolong dia ambik aku stesen bus Manjung...

Lepas solat subuh.aku rest2 jap..then siap2 g Kursus kt BNS,...habis kursus kol 2..aku balik rumah..relax2..mandi2..n tido jap...kol 5 bangun...lepas asar, siap2 kuar g rumah Adli dan Atoi...ajak diorang kuar g Giant...ada pasar malam lak kt tepi Giant ni..ni cukup bagus ni..lepas cari barang kt Giant..lapar lak kami..aku memang dah set mind untuk cari nasi kerabu..haaaaaaaahhh..terbaik la nasi kerabu ni..pe lagi...terus beli la..sampai kt rumah Adli dan Atoi..terus makan...lepas makan..magrib dah..aku terus minta diri untuk balik...balik rumah..lepak2...susah lak nk tido malam tu...hari lak hujan..mungkin aku dah terlbih tido pada siang nya..tu sebab aku susah nak tido ni..ahhhh....


okay la...aku ngantuk dah ni...assalam..esok2 aku update lak...bye..

untuk sayang...abang sayangkan sayang,.....I                  :-*
                                                                    L.             U
                                                                       O.      E.
                                                                            V.


No comments: